Jaký styl reklamního videa se skvěle hodí pro váš byznys?
2D animovaná reklamní videa
Nejoblíbenější, nejrozšířenější, nejflexibilnější. 2D animovaná videa patří mezi vyhledávané typy reklamních videí právě díky širokým možnostem, které nabízejí a v neposlední řadě i díky přijatelné pořizovací ceně.
Hlavní výhodou animovaného videa je to, že vám poskytuje téměř neomezené možnosti při „storytellingu“, tedy při vyprávění příběhů. Lidská mysl je totiž designována tak, že právě příběhy dokážou nejdelší dobu udržet pozornost diváků a jsou také nejsnáze zapamatovatelné. Kromě toho s sebou přirozeně nesou i emoci, což je věc, kterou do instruktážních videí dostanete jen velmi těžko (proto jsme dokonce i některá instruktážní videa pro klienty tvořili s pomocí storytellingu).
S pomocí animovaných postaviček doprovází takovéto video představivost diváků a nenásilným způsobem je vede ke konverzní akci, ať už je jí nákup v e-shopu, rezervace pobytu nebo vyžádání konzultace s obchodním zástupcem.
2D reklamní videa se stejně dobře hodí jako brandová reklamní videa i jako podklad pro výkonnostní kampaně. Jednoduše univerzál, který se nezalekne měnících se podmínek na trhu a poslouží vám na různých platformách.
Whiteboard videa
Videa v izometrickém stylu
Izometrický styl videí je zajímavý už svým názvem, co se však za ním skrývá?
Představte si 2D obrázky, které animátor rozpohybuje a umístí v takové perspektivě, že video jako celek působí jako 3D video, ačkoli je ve skutečnosti tvořeno 2D elementy.
Tento typ videa se mimořádně dobře hodí všude tam, kde potřebujete produkty ukázat „zevnitř“ – a tím nemáme na mysli pouze jeho reálné hmotné součástky, ale například i proces, jakým funguje. Chcete-li například ukázat, jak vaše aplikace propojí jednotlivé firemní divize, izometrický styl se pro tento účel hodí mimořádně dobře. Nebo máte-li představu o videu, které celou vaši společnost představí jako dobře fungující celek různých součástí, izometrická videa svou práci udělají skvěle.
Live – Action reklamní videa
Tento typ videí je, jak název napovídá, téměř výlučně postaven na točených, resp. hraných videích. Animace zde plní pouze velmi okrajovou úlohu, je-li vůbec použita. Tato videa lze skvěle využít, pokud chcete ukázat, že jsou to lidé, kteří vaše produkty používají.
Pro člověka neexistuje přesvědčivější forma reklamy než vidět jiného člověka, který je díky produktu šťastnější, efektivnější či úspěšnější – a to bez ohledu na to, zda ve videu vystupují herci nebo skuteční uživatelé produktu. Vzpomeňte si například, když si naposledy pořizovali oblečení přes internet: chtěli jste vidět, jak to oblečení sedí na konkrétním člověku. A pokud se ještě usmíval, o to lépe.
Screencast videa
Screencast videa jistě znáte z prezentací či instruktážních videí na YouTube. Jedná se o záznam obrazovky počítačového displeje, na kterém je vidět všechny pohyby kurzoru. To je důležité speciálně tehdy, když potřebujete ozřejmit fungování konkrétní webové stránky, programu či aplikace, nebo když chcete divákům předvést konkrétní postup krok za krokem. Kromě toho často obsahují také zvuk v podobě hudby a mluveného slova, které celé video doprovází, takže z něj můžete mít plnohodnotnou prezentaci, která klientovi ozřejmí vše, co potřeboval vědět.
Nejčastěji se proto screencast videa využívají pro instruktážní videa na webech, různé tutoriály, produktová dema nebo klidně i pro online kurzy. Pořizovací cena těchto videí je ve většině případů nízká, takže po nich bez obav můžete sáhnout i tehdy, potřebujete-li vytvořit větší sérii instruktážních videí.
Nejsou moc vhodná jako reklamní videa prvního kontaktu, jelikož neobsahují až tolik dynamických prvků a v souboji na sociálních sítích by tak oproti interaktivnějším formátům neměly šanci. Pokud je však umíte vhodně využít, například při přesvědčování potenciálního klienta, který zachytil jiné vaše video a nyní už potřebuje lépe pochopit, jak váš produkt funguje a jak se používá, možná jste objevili svoji tajnou zbraň.
Mix Media
Pod pojmem „Mix Media“ si můžete představit videa, která kombinují několik stylů z těch, která jsme zmiňovali. Existují totiž případy, kdy potřebujete propojit příběhovost 2D animace s komplexností, kterou nabízí izometrický styl. Nebo potřebujete Whiteboard video, které však bude mít do jisté míry graficky animované prvky. Nebo můžete dokonce propojit skutečný a virtuální svět kombinací live-action videa s animací. Správný koktejl je jen otázkou chuti, možnosti jsou totiž téměř neomezené.
Opět však musíme připomenout to, o čem jsme už mluvili na začátku – výběr správného stylu videa je v první řadě otázkou dobrého podnikatelského umu, porozumění vlastní společnosti a produktu a správně definované cílové skupiny, kterou chcete videem oslovit. Je proto moudré poradit se o videu nejen s lidmi, kteří dobře znají vaši společnost, ale je dobré konzultovat zadání pro reklamní video i se specialisty, kteří je tvoří a mají zkušenosti nejen s jejich výrobou, ale také s různými nástrahami, které se během tohoto procesu mohou objevit.
Ale o tom si povíme příště. Pokud vás článek oslovil a rádi byste si nechali nezávazně připravit nabídku na reklamní video spolu s bezplatnou konzultací, jsme vám k dispozici.