Top 5 výhod animovaných videí
Videa jsou výrazně nejsledovanějším médiem se skvělým konverzním poměrem a schopností zaujmout. Nefungují skvěle jen jako marketingový content, využívají se také pro explainer a e-learningová animovaná videa, které dodávají webu na důvěryhodnosti a pomáhají zákazníkům lépe se zorientovat. Oči a uši patří k nejdůležitějším lidským smyslům, mozek vizuální obraz zprocesuje až 60 000krát rychleji než v textové podobě, snad právě proto by je žádná firma neměla opomíjet a měla by využít jejich potenciál. 64% uživatelů Facebooku potvrdilo, že shlédnutí videa je ovlivnilo při nákupu produktů za poslední měsíc (Animoto, 2017). Zde uvádíme největší výhody animovaných videí oproti hraným:
Ukázka animovaného videa projektu „Dataligence“
1) Zaměřte se přes animovaná videa přímo na vaši cílovku
Jedním z nejdůležitějších faktorů při vytváření obsahu pro váš marketing je zvolení vhodného způsobu oslovení vaší cílovky. Ta je celkově spojená s personami, které cílovku konkretizují. Animovaná videa mají výhodu v tom, že nekladou meze kreativitě. Můžete tak vybranou skupinu oslovit vytvořením vhodného videa s postavami, které k nim budou více pasovat, ukázat je samotné jako ideální zákazníky vaší firmy či uživatele vašeho produktu, u hraných videí musíte dělat složitější konkurzy a i tak se nemusíte trefit do archetypu dané cílovky.
2) Pro animovaná videa nemusíte hledat herce ani prostory
Další nespornou výhodou animovaných videí je jejich nenáročnost, co se týče samotné tvorby, tím pádem i cena, která je nižší, než kdybyste vytvářeli hrané video. Animované panáčky jednoduše vytvoříte, není třeba tedy shánět a platit herce, stejně tak pronajímat vhodné prostory a přesouvat tam celý štáb. Ušetřené peníze pak můžete využít na propagaci zhotoveného videa, která vám přinese reálné výsledky.
3) Využití pro brandové účely
Stejně jako si můžete upravit postavy a prostředí dle libosti, můžete si celé video připravit do barev vašeho brandu. Máte v logu určitou kombinaci barev? Využijte je v animovaném videu. Animovaná videa jsou jedním z nejlepších nástrojů brandových kampaní vůbec, protože mají moc jak informativní, tak emoční, a to jsou hlavní složky pro kvalitní brand influence.
4) Variabilita voiceoverů pro animovaná videa
Máte brandové video, ale potřebujete změnit nějaké informace? Řekněte to ve voiceoveru. Ke stejnému videu můžete pořídit dva hlasové záznamy, které budou obsahovat jiné pro vás důležité informace. Jednoduše můžete tak v průběhu kampaně změnit obsah, aktualizovat informace nebo jen A/B testovat, které z videí je účinnější. Fantazii se meze nekladou a tady si jako kreativec můžete opravdu vyhrát.
5) Množství využití
Když už máte animované video hotové, neočekávejte, že je konec s prací. Máte před sebou téměř neomezený potenciál, jak video využít. Samotné je velmi silnou zbraní, ale teprve se správnou optimalizací a nastavením z něj uděláte marketingovou atomovou bombu. Využijte ji správně v PPC kampaních, v youtube reklamách a ostatních video portálech, využijte ji na sociálních sítích a nezapomeňte na svůj web. Zvolte správné zaměření lidí udělejte verzi pro vaše věrné zákazníky a pro remarketing. Přesný plán si můžete vytvořit ještě před tvorbou variací reklam, ať víte, co vás čeká a využijete potenciálu naplno.