Umělá inteligence? Nebojujte s ní, využijte ji (tak, jako my)!
V posledních měsících se toho o tématu s názvem umělá inteligence napsalo opravdu dost. Od nadšených komentářů přes ty opatrné až po apokalyptické scénáře jako z Terminátora. Člověk už opravdu nemá jasno v tom, co si myslet, že? 😉
My se však v tomto odvětví pohybujeme již delší dobu a příchod nástrojů podporovaných „umělou inteligencí“ jsme přijali s očekáváním. Mohla by nám totiž pomoci řešit některé problémy, s nimiž jsme dosud bojovali. Zkusíme to s ní? Samozřejmě!
Revoluce či evoluce?
Na úvod je třeba říci, že žádná nevídaná revoluce v technologickém světě se nekonala. Jde spíše o postupnou evoluci, jelikož umělá inteligence a strojní učení je zde s námi už dost dlouhé období. Máte doma například pračku, která má takzvaný „šestý smysl“? 🤖 I to je umělá inteligence, i když na jednodušší úrovni než ta, která s vámi diskutuje nebo tvoří grafické výstupy.
Samozřejmě, že způsob, jakým s námi tyto systémy v posledních měsících komunikují, v něčem určitě revoluční je – ale nebyla takovou revoluce i zmiňovaná pračka, která se sama rozhodla, kolik prášku a vody potřebuje k praní? Je skvělé, že takové nástroje nám zjednoduší nudnou práci a dovolí nám zaměřit se na tvořivější činnosti.
Proto jsme se těšili na projekt, během kterého budeme moci tyto technologie vyzkoušet i v ostrém provozu – na projektu pro klienta. A když se vyskytl prostor, abychom si s ní mohli pohrát a otestovat, v čem nám taková umělá inteligence pomůže, neváhali jsme. 🫱🏻🫲🏼
Umělá inteligence zjednodušuje život (grafikům i animátorům)
S jedním z našich klientů jsme tvořili video v oblasti podnikání a automotive. Jeho představu o vizuálním ztvárnění jsme znali poměrně přesně, ani po delším hledání jsme však v databázích nenašli vhodná videa, která bychom mohli poslat jako inspiraci.
Proto jsme se rozhodli využít služeb nástroje Midjourney podporovaného umělou inteligencí, který na základě vámi zadaných vstupů dokáže vygenerovat obrázky, jaké potřebujete, abychom pro klienta mohli vytvořit naši vizi grafického ztvárnění a vizuálního stylu jiným způsobem.
Klientův požadavek byl, aby video nebylo animované (tedy kreslené) ani hrané. Zaměřili jsme se proto na kreativní koncept, který měl korporátně komunikovat směrem k veřejnosti a přitom vizuálně harmonicky sedět s klientovým brandem. Hlavní atributy kampaně byly: profesionalita, exkluzivita, dynamičnost, údernost.
AI je naší prodlouženou rukou
Shodli jsme se, že dominantou vizuálu by měl být člověk – jednotlivec a jeho talent. Pozadí jsme oživili jemnou ilustrační fotkou pod barevným filtrem v barvách společnosti, které doprovázejí i krátké, stručné headliny.
S pomocí AI aplikace Midjourney jsme následně zadávali klíčová slova, která nám klient definoval, na základě čehož nám umělá inteligence začala tvořit obrázky. Pokud jsme s nimi byli spokojeni, uložili jsme je; pokud nám na nich něco nesedělo, upravili jsme systému zadání. Z výsledných vizuálů jsme poskládali vizuálně atraktivní moodboard, který ladí s brandem klienta.
Tento moodboard sloužil klientovi jako orientační náhled a představa designu videa. A takto vypadalo samotné video:
Dovolte technologiím, aby vám pomohly
Umělá inteligence nám má zjednodušovat život a pomoci nám udělat víc za kratší dobu. Pokud to dokáže, je moudré využít ji. 👍 Díky ní dokážeme tvořit videa a online bannery rychleji a kvalitněji. A rádi je vytvoříme i pro vás.
Pokud potřebujete video nebo sadu bannery pro vaši reklamní kampaň nebo produkt, ozvěte se nám. Rádi pro vás vytvoříme bannery nebo video na míru. Stačí kliknout zde a ozvat se nám. Těšíme se na spolupráci!
👌